WAT WIJ DOEN

WAT WIJ DOEN

GRONDSTOF OPHALEN

 

Wij zien gebruikt plastic niet als afval maar als een grondstof. Het verhaal achter onze grondstoffen vinden wij erg belangrijk. Om dit verhaal zichtbaar te houden hebben wij een unieke productiemethode ontwikkeld. Een voorbeeld hiervan is de hoeveelheid niet meer bruikbare tie-wraps en kratten van de KLM, wat te zien is op de afbeelding hiernaast. Elke tie-wrap draagt bijvoorbeeld een unieke code die door onze productiemethode nog zichtbaar is in het eindproduct. Hierdoor is het product uniek en zichtbaar meer verbonden met het bedrijf. Dit creëert bewustwording en verantwoordelijkheid bij het bedrijf en haar medewerkers.

VERWERKEN

 

Na het schoonmaken van de grondstof maken wij de keuze om sommige stukken te vermalen of grof te houden. Hierdoor blijven logo’s, teksten en kleuren behouden. Juist deze manier van verwerken is hetgeen wat onze producten zo onderscheidend maakt. De herkenbaarheid en daarbij het verhaal blijft duidelijk. Dit in combinatie met de vloeiing van het plastic zorgt ervoor dat geen enkele plaat hetzelfde is.

ONZE KUNSTPANELEN

 

Het afvalplastic van bedrijven persen wij tot panelen. De verschillende productietechnieken maken de combinaties in kleur en patroon eindeloos. Op de afbeelding hiernaast is onze scheidingswand te zien. De diverse kunstpanelen geven hierbij goed weer wat wij kunnen maken. Op dit moment richten wij ons vooral op onze kunstpanelen, die in verschillende producten verwerkt kunnen worden. Denk hierbij aan plantenbakken, vitrines, wanddecoraties en scheidingswanden. Met dit ontwerp wordt er in elk kantoorpand een organische, kleurrijke en zomerse uitstraling gecreëerd.

CIRCLEFIED ON TOUR

 

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Daarom nemen wij onze ontwerpen graag mee. Hiervoor gaan wij door stad en land. Vele voorbijgangers nemen een moment om de kunstpanelen te bekijken en vragen ons naar het verhaal erachter. Wanneer wij aangeven dat het gemaakt is van plastic afval, zorgt dat voor verbaasde gezichten. Dit is iets wat wij willen bereiken, namelijk de bewustwording vergroten dat plastic afval niet per definitie gezien moet worden als afval.

CIRCLEFIED-AWARD

Knowledge mile award

 

Deze Circlefied-award hebben wij gegeven aan de Knowledge Mile omdat zij ons erg hebben geholpen. Dit hebben wij gedaan in combinatie met het logo en de kleuren van het bedrijf. De Circlefied-award geeft in het klein weer wat onze producten voor impact hebben, zodat circulariteit ook aan tafel bespreekbaar wordt.